Log ind problem
sbi #0Spørgsmål oprettet af @sbi — 👶️ 9
10 points ude
12 indlæg
1 uge siden
Ikke løst

Hej - håber I kan hjælpe mig.

Har netop oprettet en VirtualBox til Home Assistant. HA kører og er konfigureret med nogle af de integrationer den selv har fundet.
Nu har den så logget mit ud i browseren og siger følgende:

Du er ved at give http://homeassistant.local:8123/ adgang til din Home Assistant-instans.
Log ind med Home Assistant Local.

Men mit login som jeg lavede som min admin bruger virker ikke?

Hvad er det jer overser? Min lokale URL er: http://homeassistant.local:8123

mvh Søren


// Søren
abb #1Svar fra @abb — 👦🏼️ 56 — 1 uge siden

Prøv det her: 

https://www.home-assistant.io/docs/locked_out/

https://www.home-assistant.io/docs/authentication/

 

Redigeret: 1 uge siden

Mvh

Alexander ...

sbi #2Kommentar fra @sbi op — 👶️ 9 — 1 uge siden

  #1  Tak for dine input. Jeg har været igennem dem, men har ikke gjort det endnu. Det er min anden installation, den første gjorde det samme. Det er ikke fordi jeg har glemt pw :-)

Første gang havde jeg også access fra min telefon på HomeAssistant appen, så selv om browseradgang fra min PC ikke virkede kunne jeg stadig få adgang fra min telefon. På telefonen oprettede jeg så en ny bruger. Når jeg brugte denne bruger i browseren kunne jeg logge ind igen. Men kun til næste gang jeg blev logget ud. Så var det samme problem igen. Den kan ikke genkende brugeren og jeg var nødt til igen at lave en ny bruger fra telefonen. osv.

Det er jo ikke rigtig holdbart, så jeg vil gerne finde ud af hvorfor den gør sådan og hvordan jeg kan løse det.

mvh

Søren


// Søren
db #3Kommentar fra @db mod — 👨‍🏫️ 193 — 1 uge siden

Det lyder meget underligt, jeg har ikke oplevet at været låst ude af HA - nogensinde før. Må jeg spørge hvilke integrationer du har opsat?


Med venlige hilsner
╰☆☆🅳🅰🅽🅸🅴🅻🅱🅰🅷🅻☆☆╮

Admin @ Robotnet.dk
Partner, co-founder @ Cloudservers.dk

sbi #4Kommentar fra @sbi op — 👶️ 9 — 1 uge siden

  #3  Hej Daniel
Her anden gang det skete havde jeg ikke nået at sætte nogen integrationer op.
Havde kun lige lavet registrering og basic opsætning.

Nu har jeg lavet en clean install igen og også fået den til at køre på min tlf. (Som skulle have cleared cache)

Så lige nu virker det. Nu arbejder jeg videre med den, vender lige tilbage når/hvis det sker igen.

 

Mhv Søren


// Søren
abb #5Kommentar fra @abb — 👦🏼️ 56 — 1 uge siden

  #4  Hvad browser køre du med Firefox - Chrome - Safari?


Mvh

Alexander ...

sbi #6Kommentar fra @sbi op — 👶️ 9 — 1 uge siden

Edge og Chrome


// Søren
sbi #7Kommentar fra @sbi op — 👶️ 9 — 1 uge siden

Bare lige til jeres information og professionelle nysgerrighed 😉 
Så er den gal igen.

På mine devices (Android phone og iPad) via app, ingen problemer!

Men via browser fra pc og også iPad (chrome), forwardes jeg til http://homeassistant.local:8123/auth/authorize... login side der ikke vil anerkende mit login.

Når jeg så opretter en ny bruger via app på min iPad, så kan jeg sagtens logge ind via browser på PC med denne nye bruger. Den oprindelige bruger virker stadig ikke.

Det er virkelig mærkeligt...


// Søren
JGNiDK #8Kommentar fra @JGNiDK — 👦🏼️ 60 — 1 uge siden

  #7  Hvad hvis du tilgår den fra IP istedet for??


//JGNiDK
sbi #9Kommentar fra @sbi op — 👶️ 9 — 1 uge siden

  #8  Det er desværre samme resultat

 


// Søren
sbi #10Kommentar fra @sbi op — 👶️ 9 — 1 uge siden

  #8  Der var jeg vist lidt for hurtig. Jeg bliver forwarded til den samme Auth side, men når jeg bruger IP vil den gerne anerkende mit login ????


// Søren
sbi #11Kommentar fra @sbi op — 👶️ 9 — 1 uge siden

Jeg har nu fået den til at opføre sig konsekvent. Så nu virker det. Men det giver absolut ingen mening.

Jeg bruger RoboForm som pw administrator. Når jeg får den til at udfylde credentials (som jeg altid gør) fejler den. Når jeg tager de samme credentials fra min roboform og copy/paster dem ind manuelt så logger den mig ind.

Jeg har nu siddet og nærstuderet de to variationer i notepad og de er 100 % identiske.

Men problemet opstår altså når jeg bruge autoudfyld. Beklager jeg har brugt jeres tid. Det har sikkert ikke noget med HA at gøre. Jeg har brugt roboform de sidste 10 år og har aldrig oplevet det før.

Hilsen Søren

PS grunden til at at jeg opdagede det var at når jeg brugte IP, så kunne roboform ikke genkende siden og jeg blev derfor nødt til at copy/paste manuelt.

Redigeret: 1 uge siden
// Søren
abb #12Kommentar fra @abb — 👦🏼️ 56 — 1 uge siden

  #11  jeg har selv oplevet det med 1password mit fix er at have to urls

 

 

Redigeret: 1 uge siden

Mvh

Alexander ...

Du er ikke logget ind

Du skal være logget ind på rbx.dk før du kan benytte vores forum. Det er ganske gratis at oprette en bruger.

Opret en ny gratis bruger Log ind

Følger med i denne tråd
sbi